Aladdin- Alaattin

Aladdin- Alaattin

Betimleyen: Aynur ÇELEBİ

Dikey bir formda tasarlanmış dikdörtgen afişe masalsı bir ışık hâkim. Afişin sağ yanı gece karanlığını gösterse de karanlık, Cin’den yayılan mavi ışıkla parlak bir forma kavuşmuş. Afişin sol yanındaysa, göz alıcı altın sarısı bir ışık var. Film karakterleri birbirinden bağımsız görsellerle bu masalsı tasarımın içine yer alıyor.

Elinde tuttuğu sihirli lambaya bakan Alaattin (Mena Massoud), ortada, ön planda ve diğer tüm karakterlerden daha büyük bir boyutta. 19-20 yaşlarında, traşlı, kavruk tenli, kalın kaşlı, kahverengi gözlü, kalın dudaklı, geniş burunlu, alt çenesi çok hafif uzun, geniş alınlı, önleri uzun düz saçları yana taralı bir adam. İnce, siyah çizgileri olan beyaz gömleğinin üzerine bordo bir yelek giyen Alaattin’in alt bedeni görünmüyor. Başında takkeye benzer, kumaştan yapılma bir başlık takılı. Elindeki sihirli lambaya dudakları hafif aralık, tedirgin bakıyor. Lamba, üst tarafı basık bir demliğe benziyor. Kıvrımlı bir tutacağı, uzun bir ağzı var. Kapağı, gövdeden biraz yukarı doğru uzayıp incelen kısma takılı. Üzerinde kabartma işlemeler var. Lambadan çıkan parmak kalınlığındaki, parıltılı, sarı ışıklar lambanın çevresinde dairesel bir şekilde dönüyor.

Alaattin’in sağ omzunda maymunu Abu duruyor. Başına kırmızı bir fes takılı olan Abu, sarı işlemeleri olan kırmızı bir yelek giyiyor. Ağzını açarak gülen Abu’nun kahverengi tüyleri çok uzun değil, Gözleri kara ve yuvarlak, burun delikleri geniş, dudakları ince, alnı dar. Yüzündeki tüyleri bedenindeki tüylerinden daha kısa.

Cafer (Marwan Kenzari), elinde asası, omzunda papağanı Iago ile Alaattin’in önünde, alt tarafta ve ondan daha küçük boyutta yer alıyor. Cafer, başını hafifçe göğsüne doğru eğip kötücül gözlerle ileri bakarken arkasında duran dev çanaklarda ateşler yanıyor. Çanaklar, Cafer’in göğsü hizasında ve üzerlerinde ağızlarını saldıracak şekilde açmış yılan motifleri var.  Cafer’in önünde, biri sağda biri solda duran iki kobra yılanı, dev bedenleriyle Cafer’e dönük. Yılanlar uzun bedenleriyle yere çöreklenip iki yana genişleyen kafalarını kaldırarak Cafer’e bakmış. Ateşin yansımasıyla parlayan, koyu renk derileri, minicik kare mozaiklerle döşeli bir zemine benziyor. Cafer, sarı işlemeleri olan alev kırmızısı pelerini, içindeki upuzun kırmızı elbisesi, kırmızı kuşağı, kırmızı sarığı, sarığının önündeki birbirine yakın iki boynuzu andıran iki sivri kuş tüyü, belinde hançeriyle arkasındaki alev kızıllığıyla adeta bütünleşmiş, onun devamı gibi görünüyor. 30larında, kavruk tenli, kısa sakallı, ince yüzlü bir adam. Sağ elinde tuttuğu, neredeyse boyu kadar uzun olan asasının tepesi, kobra yılanı kafası şeklinde. Kırmızı ve siyah renkli asanın üzerinde sarı işlemeler var. Iago, gagası siyah, yanakları beyaz, bedeninin kalanı kırmızı bir papağan. Kanatlarını kapatıp Cafer’in sol omzuna tünemiş, yan tarafa bakıyor. Cafer’in sağında saraya ait, kabartma işlemeli çok yüksek bir sütun duruyor. Sütuna da bir yılan dolanmış. Yerlerdeyse Mucizeler Mağarası zeminindeki altınlar yığılı.

Afişin sağ tarafında üstte, karanlık gecede boğum boğum olmuş bulutlar; altında çölde arka arkaya tek sıra halinde ilerleyen dört deve ve üzerlerinde adamlar; girişi bir aslan kafası şeklinde oyulmuş, ağzında ve gözlerinde ateş aydınlığı görülen Mucizeler Mağarası; çöl kumları ve en altta da karanlık mağarada en tepedeki lambaya ulaşmak için sivri kayaya tırmanarak elini uzatmış Alaattin yer alıyor. Kayanın tepesindeki lambanın ağzından mavi bir duman kıvrılarak havaya yükselirken parıltılı kızıl renk ışık zerrecikleri, kayanın çevresine dolanıp havaya doğru dağılmakta.

Uçan halı, afişin ortasında büyük boyutta yer alan Alaattin’in sol arkasında, kıvrılıp havaya kalkmış. Lacivert zeminde mavi ve sarı desenlerin olduğu halının dört köşesinde, normalde daha çok salon perdelerinde olan sarı renkli büyük püsküllerden takılı.

Alaattin’in sağ arkasındaysa Agrabah şehrinin sarayı görünüyor. Muazzam büyüklükteki saray, çok sayıda kubbeli yapı ve kemerli pencerelerden oluşuyor. Bu haliyle minaresiz, büyük bir camiyi andırmakta.

Cafer’in sağ arkasında üstte, kollarını birini kucaklayacak gibi neşeyle kaldırmış gülümseyen Sultan yer alıyor. Sultan, yeşil şalvar; uzun, altın sarısı rengi iç elbise, büyük tokaları olan kalın bir kuşak; kuşağında bir hançer; kolsuz, uzun, beyaz bir yelekle. Başındaki beyaz sarığın alın üzerinde yeşil taşlı bir hotozu ve yukarı doğru dik duran beyaz kuş tüyleri var. 70lerinde, kır sakallı, kalın siyah kaşlı, zayıf yüzlü, kahverengi gözlü bir adam.

Sultan’ın sağ yanında Yasemin’in leoparı Raja duruyor. Postunda kahverengi ve siyah renklerde yatay çizgiler olan Raja, buz mavisi gözlerini ileri dikmiş. Başının iki yanındaki ve çenesinin altındaki tüyler diğer yerlerindeki tüylere göre biraz daha uzun, bu ona yelesi ve sakalı varmış gibi bir hava veriyor. Kulakları çok hafif kalkık; gözleri çekik ve etrafı kalem çekilmiş gibi siyah; burnu geniş; ağız bölgesi hafif çıkık. Burnunun üzerindeki üçgen kısımda tüyleri kahverengi. Siyah çizgiler yok. Burnunun altında, beyaz ve uzun birkaç kıldan ibaret kedi bıyığı gibi bıyıkları var.

Alaattin’in sağ arkasında gene büyük boyutlarda Prenses Yasemin (Naomi Scott), sol arkasında Cin (Will Smith) yer almakta.

Prenses Yasemin kavruk tenli, 20lerinde, kalın dudaklı, oval yüzlü, kahverengi gözlü, burnunun ucu çok hafif kalkık, kaşları kalın başlayıp incelerek biten, boynu uzun bir kadın. Uzun, kahverengi saçlarının ön tarafını arkaya tokalayıp arkadaki saçları sırtına doğru salık bırakmış. Kulağında metal, sallantılı bir küpe takılı. Bedenini soluna dönüp başını kendi sağına çevirerek ciddi bir ifadeyle ileri bakmış. Boynunda altın, ince bir kolye takılı. Göğsünden aşağısı görünmüyor. Üzerinde altın sarısı işlemeleri olan pembe, kolsuz dekolte bir elbise var.

Cin, bedenini afişin karanlık olan tarafına dönüp başını kendi sağına çevirmiş, muzip bir ifadeyle gülümseyerek karşısına bakıyor. Başı tamamen kazınmış, sadece kafasının tepesinde yer alan kahverengi bir tutam saçı, uzun ve rastalı. Avuçla kavranacak kalınlıkta olan bu saç tutamı, başın tepesine oturtulmuş metal bir bilezik içinde toplanıp sırta doğru salınmış. Saç, aralıklarla dolanmış simli ipler sayesinde sanki örgülü gibi derli toplu duruyor. Cin, 40larında, kavruk tenli, seyrek ve kısa kaşlı, kalın dudaklı, elmacık kemikleri biraz çıkık, burun kanatları geniş, kahverengi gözlü bir adam. Bıyıkları kısa ancak çene sakalı hafif uzatılıp boncuk takılarak toplanmış. Alaattin’in arkasında kaldığı için kıyafet detayları görünmüyor. Cin’den ve halıdan etrafa büyülü, mavi renkte, hafif bir ışık yayılıyor.

Yasemin’in arkasında, sütunlarındaki çanaklarda meşaleler yanan, altın işlemeli taht odası görünüyor.

Altta, Cafer’in elbisesinin üzerine gelen noktaya sarı, el yazısı karakterlerle “DISNEY”, “Aladdin” yazılı.

Daha alttaki birkaç satırlık yazı, afişin bu versiyonunda kullanılan renk ve yazı karakterleri nedeniyle okunaklı değil.

En alttaki “MAY 24” yazısı ve iki yanındaki “IN DOLBY CINEMA”, “REAL D 3D AND IMAX” yazıları okunabiliyor.

Sayfa Görüntüleme : 725