Arnolfin’in Evlenmesi

Arnolfin’in Evlenmesi

Eser Sahibi: jan Van Eyck

Teknik: Meşe üzerine yağlı boya

Yılı: 1434

Ebatı: 82.2* 60 cm

Betimleyen: Emine KOLİVAR

Bir yatak odasında ayakta el ele durmuş adam ve kadının resmedildiği tablo, ayrıntılı ve çok detaylı bir çalışma.

Solda duran adam, astarlı kürkten bir cüppe giyip ve fötr benzeri genişçe, siyah bir şapka takmış. Kahverengi cüppesinin kolları yok. İçindeki siyah kadife kıyafetin kolları ve yakası görünüyor sadece. İnce bacaklarına siyah çoraplar giymiş. Sağ yanında ahşap döşemenin üstüne çıkarılmış bir çift takunya benzeri erkek terliği duruyor. Terliğin ayak basma yeri ahşaptan oyulmuş, üstünde deriden kemeri var. Açık renk bir tene, kemerli buruna, yeşil gözlere, nerdeyse yok gibi silik kaşlara, uzun yüze, zayıf solgun yanaklara sahip adamın duruşu nedeniyle sadece sağ kulağı görünüyor. Çenesi gamzeli. Bacaklarını hafifçe aralayarak bedenini tam dönmeden sol elini kadına doğru uzatmış. Sağ eliyse yemin eder ya da kutsar pozisyonda. Sağ kolunu dirsekten kırıp elini göğsü hizasına kaldırmış. Parmaklarını germeden avuç içi karşıya bakar halde duruyor. Bakışları kadında değil, onun olduğu yönde yere bakıyor.

Adamın kendisine uzattığı sol elinin içine sağ elinin üstünü koymuş kadın, diğer elini de hamile gibi şişkin karnının üzerinde tutmuş. Kahverengi deri kemer takılı yeşil, kadife bir cüppe giyen kadının kıyafetinin kol ve boyun kısımları krem rengi kürkle süslü... Cüppenin içindeki mavi elbise sadece kol ağızları ve etek ucundan görünüyor. Kadın hamile ya da çok bol cüppesi kemerin altında kat kat toplandığı için öyle duruyor. Elbise, tablonun diğer tüm figürleri gibi detaylı ve ince işlenmiş. Etek uçlarına ince, krem rengi bir şerit dönülmüş. Dekolte olmayan elbisesinin uzun etek kuyruğu, düzgünce katlanıp hafifçe öne doğru alınmış. Kadının başına uçları ince ince kıvrımlarla büzgü yapılarak işlenmiş beyaz bir örtü iliştirilmiş. Kızıl kumral saçları iki şakağının üstüne sanki boynuz gibi yerleştirilmiş iki aparata dolanarak toplanmış. Boynunda ince bir altın kolye takılı… Dolgun, yuvarlak yüzünde kaşları incecik bir çizgi halinde. İki kaşının arası açık, kısık bakan gözleri kahverengi. Burnu hafif kemerli, dudakları ince, alnı geniş... Gözleri adamın olduğu yöne dönük ama yüzüne değil yere bakıyor.

İkilinin ayaklarının altında tüylerinin her bir kıvrımı ince ince çalışılmış küçük, kahverengi bir köpek durmakta.

Çiftin arkasında kalan duvarın ikilinin arasından görünen kısmında yuvarlak bir ayna asılı. Aynaya dikkatli bakıldığında sadece ikilinin yansıması değil karşılarında durmuş iki kişinin daha yansıması görülüyor. Yüzleri net olmayan bu iki erkeğin kıyafetleri mavi ve kırmızı renkte. Aynanın çevresi İsa’nın çarmıha gerilişi temasını işleyen madalyalarla süslü. Aynanın hemen altında, duvarda “Johannes van Eyck buradaydı” anlamına gelen bir imza mevcut.

Aynanın sol yanında duvara bir tesbih, sağ yanında hemen yatak başlığının kenarına ise küçük bir süpürge asılı. Aynanın olduğu duvara yaslı sedir aynı kadının arkasında, sağda kalan büyük yatak gibi kırmızı renkte. Ahşap kenarlıklarına aslana benzer bir hayvan figürü oyulmuş. Sedirin hemen önünde çıkarılmış kırmızı, bir çift kadın terliği duruyor. Yatağın yerine el dokuması, desenli bir kilim serili. Yatağın üstünden sarkan cibinlik kumaşları da aynı uzun örtüler gibi kıpkırmızı.

Adamın sol arkasında duvara yaslı, alçak, küçük bir dolap duruyor. Üzerine gelişigüzel birkaç portakal bırakılmış. Bir portakal da hemen dolabın üzerinde kalan pencerenin önünde durmakta. Pencere adamın arkasında kadının ise sağ karşısında kalıyor. Kadının gölgesi arkasındaki yatağa vurmuş. Adamın gölgesiyse köpeğin üzerinden geçiyor.

Tavan, tıpkı zemin gibi ahşap kaplama. 5 kollu avizede sadece bir mum yanmakta.

Sayfa Görüntüleme : 1551