Eser Sahibi: Leyla Gamsız Sarptürk
Teknik: Yağlıboya
Materyal: Ahşap
Ebatı: 54.00 x 45.00 cm
Yıl: 1950’ler/Hendek Dönemi
Betimleyen: Selvanur ÇAPÇI
Kahverengi ve mavi tonlarının hakim olduğu, öğelerin belirsizleştirilerek çizildiği tabloda bahçeli bir ev ve başına fötr şapkaya benzer aksesuar takmış bir adam resmedilmiş.
Tabloda alt tarafta yakın planda, iki uzun yatay ve iki kısa dikey tahtadan oluşan çit mevcut. Dibinde su birikintisi gibi bir mavilik var. Diğer taraflar açık kahverengi toprak ve otlardan oluşan bir zeminle kaplı. Solda, çitin kesildiği noktada ambarı andıran bir yapı bulunuyor. 3-4 metre uzunluğunda. Koyu mavi bir duvarı ve yarısı görünen kiremit rengi üçgen çatısı var. Çatının altında yarım metrelik bir boşluk sonrasında iki pencere bulunuyor. Çapraz, kahverengi pervazlara sahip pencerelerin iç kısmının gülkurusu rengi, soldaki pencerenin altından duvar bitimine kadar devam ediyor. Pencerelerin tabanlarının yarı hizasından yer yakın eşik benzeri açık mavi kısma kadar grilikleriyle alacalı, eski bir havası olan kapı gibi dikdörtgen, mavi bir uzantı bulunuyor.
Yapının solundan resmin sağ kenarına doğru kahverengi ve sık aralıklı çit uzanıyor. Çitin arkasında iki ve önünde üç adet, gövdeleri çitlere göre daha açık kahverengi olan ağaçlar bulunuyor. Oldukça uzun olan ağaçlar, perspektife dikkat edilerek çizilmiş; önden arkaya doğru kısalıyor ve gövdeleri daralıyor. Dalları parlement mavisi gecenin rengine karışmış. Çitin gerisindeki ağaçların arkasında kalan taraf da gökyüzüyle aynı renkte. Sağında yine kapıya benzer siyah, diktörtgen bir uzantı yer alıyor. Ambara benzeyen yapının sol kenarıyla arasında açık mavi uzun bir alan var.
Şapkalı, gizemli adam arkası dönük vaziyette alacalı mavi kapının çaprazındaki ağacın orada, ayakta… Dirsekten bükülü sağ kolunu ve bacağını hafifçe ağacın kenarına yaslamış gibi duruyor. Sol eli, ceket cebinde gibi kolu dirsekten kırılmış halde. Orta boylu, kalıplı bir adam. Pantolonu, ceketi ve şapkası kahverenginin tonlarında renklendirilmiş.
Resimde alta yakın kısımdaki iki yatay çitin arasında ressamın isminin baş harfi ve kendi soyadından oluşan siyah el yazılı imzası var. İlk harfler büyük, diğerleri küçük şekilde. L’yle Gamsız olan soyadı arasında nokta işareti var.