Eser Sahibi: Gustav Klimt
Akım: Sembolizm
Teknik: Tuval üzerine yağlı boya
Yılı: 1907
Ebadı: 180 cm x 180 cm
Sergilendiği yer: Österreichische Galerie Belvedere / Australia, Belvedere Museum / Avustralya Belvedere Müzesi
Betimleyen: Burcu Melis POLAT
Kare tablonun, yer yer sarılaşmış fıstık yeşili fonu üzerinde küçük beyaz noktalar var. Tablonun sol alt kısmını kaplayan yeşil yamaçta mor, mavi ve sarı küçük çiçekler yer almakta. Bir kadın ve adam yamacın kenarında dizlerinin üzerinde, birbirlerine sarılıyorlar. Adam boynunu eğerek kendisinden daha kısa olan kadının yanağını öpmüş. Yeşil yamacın bir kısmı sola doğru kırk beş derecelik bir eğimle uzanıyor. Yamacın diğer tarafı ise aniden son bularak, aşağı doğru doksan derece eğilmiş; yamacın uçurum olduğu belli oluyor. İkili, tablonun odak noktasını oluşturmuş. İnce ayrıntılı resmedilmiş bu çift, tablonun büyük bir kısmını kaplıyor. Adamın vücudu, uçuruma dönük; adam sağ profilden görünüyor. Sağ eliyle, kadının çenesini kavramış, diğer eliyle de kadının ensesinden tutmakta.
Kadının, kendi omzuna yasladığı yüzü yere paralel, sırtı ise uçuruma dönük. Sol profilden görünen kadının ayakları; uçurumun kenarından biraz taşmış. Altın rengi elbiseleri olan ikilinin arkasında, bir kısmı görünen, yine altın renkte bir örtü var. Giysiler ve örtü, desen farklılıkları sayesinde birbirinden ayrışsa da bu desenler, karmaşık bir görüntü ortaya çıkarıyor.
Esmer tenli ve siyah saçlı, cüsseli erkek; boynunu ileriye doğru uzatarak kadının sağ yanağını öpmüş. Başında asma yapraklardan bir taç olan adamın sadece, kalın ve siyah bir kaşı, çökük yanağı ve burnunun ucu görünüyor. Siyah kıvırcık saçında, yeşil yapraklardan yapılmış bir taç var. Adamın görünen kulağı; kıvırcık, siyah saçları nedeniyle kapanmış.
Kadının turuncu renkteki saçının bir kısmı, örtünün altında kaldığı için saçlarının uzun mu kısa mı olduğu anlaşılamıyor. Beyaz tenli kadının; alnının büyük bir kısmını kapatan saçlarının üzerinde, rastgele yerleştirilmiş beyaz ve mavi çiçekler var. Kadın, adamın abartı derecede uzun ve kalın boynuna sağ elini atmış. Kadının sol kolunun bir kısmı, adamın elbisesi nedeniyle görünmüyor; sol eli, adamın sağ elinin arkasından fark ediliyor. Yanakları kızarık, dudakları kırmızı boyalı, siyah kaşlı, uzun yüzlü ve düzgün burunlu kadının; yüzü bu tarafa dönük. Başını, kaldırdığı omzuna doğru eğerek adamın kendisini öpmesine izin vermiş; gözleri kapalı, ifadesiz bir yüzü var.
Uçuruma daha yakın olan kadının ayak bileklerinde, uçurumun kenarından aşağı doğru saçılmış altın asmalar var. Adamın uzun elbisesi nedeniyle ayakları görülmüyor. Kadının üzerinde yuvarlak desenli, omzunu açıkta bırakan bir elbise var. Uzun elbisesi bacaklarının küçük bir kısmını ve uçurumun kenarında olan ayaklarını kapatmamış. Elbisesinin altından belli olan kalçası ve göbeği, küçük; görünen beyaz kolları ve bacakları ise ince.
Adamın uzun, altın sarısı giysisi üzerinde; siyah ve beyaz farklı boyutlardaki dikey dikdörtgenler var. Kadının biraz daha dar olan elbisesinin omuz tarafında sarı kareler; altlarda ise kırmızı, sarı, mavi, pembe, mor renklerindeki daireler var. Yaklaşık aynı boyutlarda olan bu daireler ya iç içe geçmiş ya da kümeler oluşturarak daha büyük bir dairenin içine yerleştirilmiş. Kadının elbisesindeki kümeleşmiş daireler; omzunda, sırtında, belinde, göbeğinde, kalçasında ve dirseğinde olmak üzere; toplam altı tane.
Adamın sol omzu üzerinden başlayan örtü, arkadan dolanarak kadının ayak bileklerinin hizasına oranlanmış. İkilinin arkasında bulunan bu örtünün üzerinde, büyüklü küçüklü iç içe geçmiş daireler var. Bu dairelerin hepsi altın rengi olmakla birlikte bazılarının ortasının rengi ya kırmızı ya da gri.