Betimleyen: Ece Eren
Beyaz arka planda siyah rengiyle dikkat çeken bu örümcek heykeli, etrafında kıyaslanacak nesne olmasa da yaklaşık 5 metre uzunluğunda, oldukça büyük bir heykel. Gövdesinin bronzdan ve bacaklarının farklı materyallerden yapılmış. Gövde kısmı heykelin tamamının küçük bir bölümünü oluşturuyor ve yumru şeklinde bacaklarının ortasında duruyor. Her örümcek gibi sekiz bacağa sahip ve bacakları uzun bir şekilde iki yanda durarak gövdesini taşıyor. Örümceğin sol orta bacağı sola doğru uzanmış, sağ ön bacağı ise aşağı doğru kıvrık, diğerleri aşağı yukarı aynı hizada ve yakınlıkta duruyor. Bacaklarının uçları sivri ve keskin, sivri kısmın üstünde ise ufak bir bombe göze çarpıyor. Bacakların eklem yerleri belirgin ve tedirginlik verici, örümcek adeta canlı gibi bir izlenim veriyor.
Betimleyen: Ece Eren
Bir deniz kenarında bulunan bu heykel, elinde bavuluyla yürüyen bir adamı temsil ediyor. Ancak heykelde dikkatimizi direk çeken özellik, adamın diz üstünden göğsüne kadar olan kısmın boş olması. Bu kısmın arkasındaki deniz manzarası açıkça belli oluyor. Adama gelecek olursak, saçları arkaya doğru atılmış, bıyıklı ve sakallı, üstünde gömlek ve altında düz pantolonu olan bir figür. Sağ elinde dolu duran bir evrak çantası benzeri bavul taşıyor. Yüzündeki ifadeyi çok açıkça seçememekle beraber, adamın hissiz gözüktüğünü söyleyebiliriz. Heykel tamamen gri ve her yeri aynı renkte. Heykelin altındaki küçük platform adamın ayakta durmasına destek oluyor. Kendisi de bir mülteci olan sanatçı, bu heykellerinin mültecileri temsil ettiğini ve bir yerden bir yere göç eden insanların ardında kendinden bir şeyler bıraktıklarını söylüyor.
Betimleyen: Ece Eren
Bir tasarım yarışması ürünü olarak ortaya çıkan Cloud Gate, devasa görünen parlak ve yansıtmalı yüzeyi ile dikkat çekiyor. Bir şehir merkezinin ortasına yerleştirilmiş gibi görünen heykel, sol kısmı daha bombeli duran, fasulye tanesi şeklini andıran, alt kısmı üste doğru oyuk, üstü ise daha kabarık bir şekle sahip. Heykelin yüzeyi ayna gibi ve etrafındaki binaları, yolları, insanları ve gökyüzünü yansıtıyor. Heykelin üzerindeki yansımaya baktığımızda, neredeyse tamamen betondan oluşan bir manzarayla karşılaşıyoruz, çok katlı binalar ve tek tük ağaçlar heykelin etrafını sarmakta. Heykel ise balondan şişirilmiş demir bir köprü gibi duruyor.
Betimleyen: Ece Eren
Üstüne paslı çiviler saplanmış bir adam figürünü temsil eden bu heykel, adeta demirden yapılıp sonradan paslanmış gibi duruyor. Heykelin tüm kısmı aynı renkte ve yapıda, paslı yeşil ve sarımtırak görüntüsü dışında boyalı veya renkli bir kısmı yok. Baş kısmından aşağı doğru bakarsak, bir adamın içi boş ve siyah gözlü, geriye doğru saçlı başını ve bu başın üstünde her iki yanındaki paslı çiviler kafasına saplı şekilde duruyor. Adam üstünde diz üstüne kadar inen uzun bir trençkot veya ceket giyiyor ve kumaşın kırışıklarını görebiliyoruz. İki elinin baş parmakları ceketinin ceplerinde izlenimi vermekte. Ceketinin altından çıkan ve iki yana açık duran bacakları, heykelle aynı malzemeden yapılmış zeminde adeta eriyerek kayboluyor ve bu nedenle ayaklarını görmemiz mümkün değil. Heykelin kafasındaki üç çividen başka, vücudunda on, iki bacağında ise iki tane paslı çivi bulunuyor. Çivilerin biri omzunda, altısı kolunda, bir tanesi kalbinin üstünde, biri göbeğinde ve sonuncusu sol elinin üstünde saplı halde. Her iki bacağının diz üstünde ise diğer iki çivi var.
Betimleyen: Ece Eren
Hala hayatta olan bir sanatçı tarafından satılan en pahalı heykel olma özelliğini taşıyan Balon Tavşan, uzun bir sosis balondan yapılmış büyük bir tavşan figürü olarak tasarlanmış. Heykelin yapımında metal kullanıldığını biliyoruz ancak tavşanın bombeli, şişik ve parlak görüntüsü adeta gerçek bir balondan yapılmış hissini veriyor. Tavşan figürü koyu mor renginde, yere oturmuş pozisyonda her yeri gibi yine balondan olan kulakları uzun ve yukarı doğru dik. Başını temsil eden balon kısmı da hafif yukarı doğru bakıyor. Sekiz adet balon boğumundan oluşan figürün ağız kısmında balonun şişirilme yeri de yapılmış. Görseldeki haliyle heykel, beyaz duvarlı bir odada, yine beyaz ince bir platformun üstünde sergileniyor
Betimleyen: Ece Eren
Gri bir platformun üstünde bulunan Tommy heykeli, düşük kulaklı, kendisi beyaz, başı ve vücudunun arka kısmı kahverengi olan bir köpeği betimliyor. Köpek gri bir platformun üstünde yatar biçimde, kafası arkasındaki kafenin zıt yönüne dönük bir biçimde. Yattığı platformun üstünde, köpeğin önünde iki boşluklu bir mama kabı bulunmakta ve içi köpek maması ile dolu. Heykelin iki tarafında yeşil çalılıklar bulunuyor.
Betimleyen: Ömer Patan
Samsun amazon heykelinin sağ görünümünden, uzaktan ve boydan çekilmiş bir fotoğrafı var. Savaşçı ve kaplan heykeli, desenli bir duvar üzerinde çimenlik bir alanda yer almakta. Fotoğrafta elinde mızrak olan, uzun saçlı, erkek bir savaşçı heykeli yan profilden görünüyor. Heykelin görüntüsü çekim uzaktan olduğu için tam anlaşılmıyor. Savaşçının arkasında ise objektife dönük altın rengi bir kaplan heykeli var. Kaplanın ağzı açık, ikisi üstte ikisi altta olmak üzere sivri dişleri belli oluyor. Savaşçı heykeli ve kaplan heykeli yan yana duruyor. Savaşçı solda, kaplan sağda yer alıyor. Desenli duvar ise sağa doğru hafif rampalanıyor. Sol yarısı gri renk, sağ yarısı turuncu renk. Turuncu olan kısmın üzerinde 6 tane şekil var. Soldan birinci şekil siyah renk yonc, ikinci şekilde ise düz bir çizgi üzerine alt alta çizilmiş u harfi,üçüncü şekil anlaşılmıyor, dördüncü şekil turuncu renk güneş. Geriye kalan iki şekil de anlaşılmıyor.
Betimleyen: Zeynep AYTA
Bernini tarafından üretilmiş bu heykelde; tahıl ve hasat tanrıçası olarak bilinen Persefoni’nin, yeraltı tanrısı Pluto tarafından kaçırılma anı tasvir edilmiş. Heykele ilk bakışta bir kadını belinden kavrayarak kaldıran ve onu tutarak götürmeye çalışıyormuş gibi duran bir erkek ile kadın çiftini var. Pluto izleyiciye göre solda ve hafif arkada kalırken, Persefoni sağda, biraz daha önde ve Pluto’nun onu kucaklayıp taşımaya çalışıyor olmasından ötürü daha yüksekte. İkisinin de yüzü ve vücudu bize dönük olsa da aynı zamanda ön vücutları da birbirine dönük ve yakın, boyunlarından yukarısı ve yüzleri ise kısmen zıt yönlere doğru çevrilmiş. İkisinin de üzerinde herhangi bir giysi yok. Sadece Persefoni’nin sağ omzundan aşağıya doğru Pluto’nun bacak arasından geçerek orayı kapatan bir örtü düşüyor.
Betimleyen: Özgün DAYAR
Büyük bir tapınağın içine yerleştirilmiş, tahtında oturur halde sol eliyle asasını tutan Zeus heykelinin resmedildiği görsel. Tapınağın neredeyse tamamını kaplayan ve yüksek tavana çok yakın derecede büyük olan heykelin ayak uçlarında birer insan büyüklüğünde iki tane tütsülük yer alıyor. Tütsülüklerden dumanlar yükseliyor. Birkaç insan, uzun bol tuniklerin üzerine bir omuzdan çaprazlama diğer koltuk altına geçirilen şallar şeklinde, antik çağa has kıyafetlerle dağınık halde
Sanatçı: Praksiteles
Yıl: M.Ö. 4. Yüzyıl (Tahmini)
Malzeme: Mermer
Sergilendiği Yer: Datça Yarımadası – Knidos
Betimleyen: İpek KÖKEŞ
Beyaz mermerden yapılma Afrodit heykeli, sadece tepesi görünen silindir şeklindeki bir mermer sütunun üzerinde duruyor. Vücudunu hafif öne eğerek soluna doğru bakan çıplak Afrodit, sol eliyle kıyafetini tutarken sağ eliyle ise cinsel organını kapatıyor.
Gerçek boyutlara uygun olarak yapılmış bu heykelde Afrodit’in ortadan ayrılmış kıvırcık saçları, kulak memelerini açıkta bırakarak arkada toplanmış. Orta büyüklükteki gözleri ve düzgün burnunun altındaki dolgun dudakları ifadesiz bir şekilde
Betimleyen: Özgün DAYAR
Yuvarlak bir kaide üstüne oturtulmuş Pieta heykelinin fotoğrafında, arka planda koyu gri granit bordürlü, açık kahverengi, damarlı mermer bir duvar var. Sağ üst taraftan heykele aydınlatma ışığı vuruyor. Heykel, otuzlu yaşlarında bir kadının kucağında ölü veya baygın halde yatan zayıf, genç bir adamla bir yükseltinin üzerinde oturduğu bir sahneyi tasvir ediyor. Kadın, Meryem Ana’yı, genç adam ise İsa Mesih’i temsil ediyor. Meryem, kumaşı ayaklarına doğru dökülen, yakası kapalı, uzun bir elbise giyiyor. Başına örttüğü örtü, tepede kıvrılarak ve yüzünü açıkta bırakarak iki yandan arkaya iniyor. Sol omzundan belinin sağına doğru çapraz bir şerit uzanıyor ve kıyafetin kumaşı bu şerit çevresinde buruşup birikiyor. Yüzü durgun, gözleri kapalı ve başını hafifçe öne eğmiş. Sağ eliyle İsa’yı kol altından kavramış, sol dirseği bir yere dayanmış gibi kırık, avuç içi yukarıya bakıyor ve eli hafifçe açık. Çarmıhtan indirilen ölü İsa, beline küçük bir parça kumaş bağlanmış, zayıflıktan kaburgaları belirginleşmiş, omzu, Meryem’in kavrayıp kaldırdığı yerden yükselirken başı geriye düşmüş, gırtlak kemikleri belirgin halde Meryem’in kucağında yatıyor. Çivi izi bulunan sağ eli aşağı düşmüş, Meryem’in eteğine sarkmış. Dizleri kırık şekilde ayakları Meryem’in dizinden aşağı serbestçe sarkıyor.
Sanatçı:İbrahim Koç
Materyal: Metal
Teknik: Metal Malzeme Ölçü: 60x50 cm (4 adet)
Konum: ÖzÜ-X
Betimleyen: Egecan AKTAN (Özyeğin Üniversitesi öğrencisi)
Betimleyen: Hümeyra KARA (Özyeğin Üniversitesi öğrencisi)
Büyük karelerden oluşan dikey dikdörtgen mermer zemin üzerine siyah metal uzun dikeylerle oluşturulmuş soluna dönük Atatürk portre silüetinin heykel çalışması.
Heykel kendisinden biraz daha büyük bir mermer üzerinde duruyor. Mermerin üzerinde siyah renkli “Gençler, cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali olacaksınız. Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz.” ardından Büyük harflerle “M. KEMAL ATATÜRK” yazıyor.
Eser Sahibi: Antakyalı Alexandros (kesin değil)
Kategori: Heykel
Malzeme: Mermer
Yapıldığı Tarih: MÖ 130/ MÖ 100
Boyut: 203 cm
Keşfedildiği Tarih/ Yer: 1820/ Yunanistan- Milos Adası
Sergilendiği yer: Louvre Müzesi/ Paris
Betimleyen: Tuba KAYA
Eser Sahibi: Frédéric Auguste Bartholdi
Kategori: Heykel
Malzeme: Bakır
Yapıldığı Tarih/ Yer: 1884-1886/ Fransa
Boyut: 46 m/ Kaidesi ile 93 m
Sergilendiği yer: New York / ABD
Betimleyen: Tuba KAYA
Sanatçı: İlke Yılmaz
Kategori: Heykel
Materyal: Alçı, Kağıt
Teknik: Karışık Teknik
Ölçü: 100x170x40 cm
Konum: Özyeğin Üniversitesi Hukuk Fakültesi (AB3) / -1.Kat
Betimleyen: Özge AK (Özyeğin Üniversitesi öğrencisi)
Sanatçı: Harun Atalayman
Kategori: Heykel
Materyal: Ahşap
Teknik: Boya
Ölçü: 190x150 Cm
Konum: Özü-X
Betimleyen: Azra AÇIL / Özyeğin Üniversitesi Öğrencisi
Sanatçı: Ozan Oganer
Kategori: Heykel
Materyal: Metal
Teknik: Boya
Ölçü: 298x162 cm
Konum: Özyeğin Üniversitesi Açık Alan - Quad Alanı
Betimleyen: Dilara CİVELEK / Özyeğin Üniversitesi öğrencisi
Kullanılan Malzeme: Mermer
Yıl: M.S. 2. yüzyıl
Sergilendiği yer: İstanbul Arkeoloji Müzesi
Betimleyen: Beyza KURAL
Eser Sahibi: Thutmose
Tarih/Yer: M.Ö. 1345/ Mısır
Keşfedildiği tarih: 1912
Sergilendiği yer: Neues Müzesi, Berlin, Almanya
Betimleyen: Beyza Kural
Sergilendiği yer: İstanbul Arkeoloji Müzesi
Malzeme: Mermer
Tarih: M.Ö. 3. Yüzyıl eserinin kopyası
Betimleyen: Beyza Kural
Malzeme: Mermer
Sergilendiği yer: İstanbul Arkeoloji Müzesi
Tarih: M.Ö. 2. Yüzyıl
Betimleyen: Beyza KURAL
Heykeltraş: Gian Lorenzo Bernini
Malzeme: Mermer
Tarih: 1622–1625
Boyut: 243 cm
Sergilendiği yer: Galleria Borghese, Borghese Galerisi, Roma, İtalya
Betimleyen: Beyza KURAL
Kullanılan Malzeme: Bronz
Yıl: M.Ö. 15. yy.
Sergilendiği Yer: Amasya Müzesi, Doğantepe Beldesi, Amasya
Betimleyen: Selin AKGÜL
Kullanılan Malzeme: Mermer
Yıl: MÖ 5.yüzyılın sonuna ait kopya, Roma Devri
Sergilendiği Yer: İstanbul Arkeoloji Müzesi
Betimleyen: Selcan YÜKSEL
Heykeltıraş: Auguste Rodin
Kullanılan Malzeme: Bronz ve mermer karışımı
Yıl: 1906
Sergilendiği yer: Paris Rodin Müzesi
Betimleyen: Emine KOLİVAR
Kullanılan Malzeme: Bronz
Yıl: 1913 / 1931 (Dökümü)
Heykeltıraş: Umberto Boccioni
Sergilendiği Yer: Modern Sanat Müzesi (MoMA), New York/Amerika Birleşik Devletleri
Betimleyen: Damla YILMAZ
*Orijinali günümüze kadar gelememiştir. Betimleme dışında verilen bilgiler orijinaline aittir.
Kullanılan Malzeme: Bronz
Yıl: MÖ 5. yüzyıl
Heykeltıraş: Myron
Sergilendiği Yer: British Museum (Mermerden yontulmuş bir replikası sergilenmektedir.), Londra/İngiltere; Museo Terme di Diocleziano (Millî Müze) (Mermerden yontulmuş bir replikası sergilenmektedir.), Roma/İtalya
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Bronz
Yıl: 1909-1910
Heykeltıraş: Constantin Brancusi
Sergilendiği Yer: Metropolitan Sanat Müzesi, New York/Amerika Birleşik Devletleri
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Ahşap (Beyaz kavak)
Yıl: 1453-1455
Heykeltıraş: Donatello
Sergilendiği Yer: Museo dell`Opera del Duomo, Florence/İtalya
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Granit
Yıl: MÖ 50-30
Sergilendiği Yer: Royal Ontario Müzesi, Toronto/Kanada
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Mermer
Yıl: Roma Dönemi
Heykeltıraş: Pergamon sarayının heykeltıraşı Epigonus olduğu düşünülüyor.
Sergilendiği Yer: Capitol Müzesi, Roma/İtalya
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Granit
Yapılış Yılı: 1982
Açılış Yılı: 1989
Sergilendiği Yer: Mahabodhi Tapınağı, Bodhgaya, Bihar/Hindistan
Betimleyen: Damla YILMAZ
Çıkarıldığı Tarih:16. yüzyıl
Eser sahibi: Agesander, Athenodoros, Polydorus (tahmin ediliyor.)
Kullanılan Malzeme: Beyaz Mermer
Sergilendiği Yer: Vatikan Müzeleri
Betimleyen: Rümeysa ERDOĞAN
Eser Sahibi: Etrüsklü bir heykeltıraş olduğu düşünülüyor.
Yıl: Tahmini, Milattan önce 5. Yüzyıl
Kullanılan malezeme: Bronz
Serginlendiği yer: Capitol Müzesi’nin Palazzo dei Conservatori Salonunda
Rengi: Koyu Bronz
Betimleyen: Zehra IŞIKLI
İmparator’un hüküm sürdüğü tarih: M.S 117-138
Kullanılan Malzeme: Mermer
Sergilendiği Yer: Çanakkale Arkeoloji Müzesi/Çanakkale
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Mermer
Yıl: MÖ 5. yüzyıl
Sergilendiği Yer: Terme Ulusoy Tesisleri, Terme/Samsun
Betimleyen: Damla YILMAZ
Kullanılan Malzeme: Tunç
Yıl: MÖ 460
Sergilendiği Yer: Ulusal Arkeoloji Müzesi/Atina
Betimleyen: Damla YILMAZ