Betimleyen: Deniz Balancar
Dikey dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta krem rengi bir duvara yılbaşı ağacı dekoru oluşturulmuş. Dekor yeşil renkli led ışıktan oluşuyor. İp şeklindeki led ışık yukarıdan aşağıya doğru zikzak çizerek ilerliyor. Aşağı doğru indikçe zikzak genişlikleri büyüyor ve bu şekilde bir çam ağacı görseli oluşuyor. Ağacın tepe noktasına altın rengi bir yıldız konulmuş. Ara ara, altın rengi ve yeşil renkli süs küreler led ışığın üzerine asılmış.
Betimleyen: Deniz Balancar
Fotoğrafta, İngiltere merkezli bir sokak sanatçısı olan Banksy’nin bir eseri yer alıyor. Fotoğrafın sağ üst kısmında çatının kiremitleri kendini belli ediyor. Resimde bel kısmından öne doğru eğilmiş ve öksürür vaziyette bir teyze var. Kadının siyah pileli eteği, üzerinde turuncu gömleği, başında ise gri eşarbı var. Sol elini ağzına doğru götürmüş ve elinde beyaz bir peçete tutar şekilde resmedilmiş. Ağzı açık olan kadının ağzından beyaz tükürükler savrurulur vaziyette en sonunda da bir nokta halinde kırmızı kan çizilmiş. Yaşlı kadının gözleri kapalı, ağzı öksürür vaziyette açık, kaşları çatık ve alın çizgileri belirgin çizilmiş. Kadın sağ elini geriye doğru açmış ve elinin altından siyah baston ve minik el çantası düşer vaziyette çizilmiş.
Betimleyen: Deniz Balancar
Fotoğrafta, Banksy sokak sanatçısına ait “Flower Tower” isimli eser yer alıyor. Beyaz aşağı doğru kirlenen duvarda bir erkek figür elinde çiçekle çizilmiş. Resimde çiçek harici sadece siyah boya kullanılmış. Bacakları hafif aralık olan erkeğin sağ eli arkada elinde çiçekle sol eli öne doğru meğillenmiş, çiçeği fırlatır gibi çizilmiş. Erkeğin kafasında kep, burnuna kadar gelen bir boyunluk, ceket ve pantolonla çizilmiş.
Betimleyen: Buğrahan Çağlar
Özyeğin Üniversitesi yurtlarında yer alan bir mutfak bulunuyor fotoğrafta. Sol tarafta duvar boyunca açık yeşil renkte tezgâh ve dolaplar mevcut. Tezgâhın sonuna doğru siyah, elektrikli ocak duruyor. En sonda ise bir adet küçük fırın yerleştirilmiş. Karşı duvarın orta bölümünde dört katlı bir raf konulmuş. Karşı duvarın sağ tarafında ise kırmızı ve siyah renkte üçer tane sandalyesi bulunan iki küçük masa bulunuyor.
Betimleyen: Şimal Güngör
Yatay dikdörtgen ve renkli fotoğraf karesinde Özyeğin Üniversitesi`nin altıncı yurdunun giriş katındaki ortak alan yer alıyor. Tavandaki ışıklarla aydınlatılmış geniş bir avlu var. Tavanda ayrıca yeşil ışıklı acil çıkış tabelası ve yangın söndürme cihazı duruyor. Yerde düz, temiz ve açık renkli kare döşemeler mevcut. Sol tarafta yarım duvar ve duvarın bitişi ile siyah dikdörtgen kolon arasında davlumbaz ve içecek satın alabileceğin bir stant duruyor. Kadraja yakın olan duvarda sarı renkli bir pano ve üstünde iki sayfa a4 boyutunda duyuru var.
Betimleyen: Nursena Kökler
Aralarında iki adım kadar mesafe olan iki kitaplık arasından çekilmiş olan fotoğrafta; kitaplıkların genişliği 2 adım büyüklüğünde olup 3 kitaplık yanana ve karşısında 3 kitaplık yan yana olarak dizayn edilmiş bir kütüphane fotoğrafıdır. Her kitaplık 6 raftan oluşmakla birlikte rafların arasında iki karış kadar mesafe var raflar nerdeyse tamamen dolu, dizili kitapların üstünde beyaz etiketler ve bu Etiketlerin üzerinde kitap numaraları bulunmaktadır. 2. kitaplığın önünde elinde açtığı bir kitabı okuyan insan var.
Betimleyen: Ezgi Yılmazçelik
Dikey formatta olan fotoğrafın arka planında bulanık olsa da uzun, kiremit ya da karamel tonlarında bir kahverengi tonuna sahip eski bir yapı var. Esas ön planda olan, fotoğrafın tam ortasında oldukça net bir biçimde bir festival maskesi ve İtalya’ya ait forma gibi tişörtler bulunuyor. Boyun kısmı, sağı ve solu koyu mavi şeritli olan, kolsuz tişörtlerin orta kısımları, büyük bölümü beyaz ve tam göğüs kısmında, mavi şeritli, içi gri, kalın harflerle “ITALIA” yazıyor. Bu yazının altında da sol baştan yeşil, beyaz ve kırmızı renkleriyle küçük bir İtalya bayrağı var. Maskeden sarkan siyah kurdele “ITALIA” yazısının “A” harfinin yanından da inerek, tişörtün bitimine kadar sarkıyor. Tişörtlerin tam üzerine kondurulan maske ise açık ten rengi bir yüze sahip olsa da altın rengi bir dudağı, yanak kısmında, göz çevresinde, alnında, çene altında altın süslemeleri bulunuyor. Maskenin üst ve yan bölümüne altın rengi şeritle lacivert renkte zemin kumaşa sahip, altın rengi süslemeli eklemeler yapılmış. Süslemelerin yüze doğru kıvrımları var ve kıvrılan uç kısımlarında yine altın renginde küçük ziller bulunuyor. Maskenin arkasında, lacivert, beyaz çizgili desenlere sahip, az sayıda başka tişörtler de var. Fotoğrafın alt, orta kısmında ise büyük harflerle “ERICLLAFFOURGEPHOTOGRAPHY” ve küçük harflerle “www.ericlafforgue.com” yazılmış. Puntosu, biçimi aynı olsa da, sanatçının adı Eric gri harflerle, soyadı Laffourge beyaz harflerle, “Photography” yazısı ise sarı harflerle yazılmış. Web sitesi bilgisi ise hemen altına diğerine göre daha küçük, beyaz harflerle yazılmış. Fotoğrafın sağında ise, ince pembe, kuş tüylerini andıran tüyler az da olsa belli oluyor.
Betimleyen: Ezgi YILMAZÇELİK
Fotoğrafta açık, aydınlık bir havada çekilmiş. Gökyüzü konağın çatı kısmının hizasından biraz yukarıda, az da olsa kadraja alınmış. Esas özne eski, ahşap, konak yapısında eski bir ev ve bu evin dördü çok belirgin ve tamamı net olmak üzere toplam beş ahşap çerçeveli penceresi bulunuyor. Sağdan ikinci penceresinden kahverengi hırkası olan, grili, beyazlı saçlara sahip, kollarını bedenine sarmış, 60’lı yaşlarda, esmer bir kadın fotoğrafı çeken kişiye gülümsüyor. Kadının baktığı pencere ile hemen soldaki pencere arasına bağlanmış bir kırmızı rengi, beyaz hilali ve ona yakın duran beyaz yıldızı ile Türk Bayrağı bulunuyor. Türk Bayrağı’nın alt kısmına denk gelen, fotoğrafçının kendi bilgileri yer alıyor. Böylece fotoğrafın alt kısmının ortasına büyük harflerle “ERICLLAFFOURGEPHOTOGRAPHY” ve küçük harflerle “www.ericlafforgue.com” yazılmış. Puntosu, biçimi aynı olsa da, sanatçının adı Eric gri harflerle, soyadı Laffourge beyaz harflerle, “Photography” yazısı ise sarı harflerle yazılmış. Web sitesi bilgisi ise hemen altına diğerine göre daha küçük, beyaz harflerle yazılmış.
Betimleyen: Ahmet Alperen Gemici
Dik şekilde konumlanmış dikdörtgen fotoğrafın arka tarafında yaprakları dökülmüş birçok ağaç bulunuyor. Fotoğrafın odağında kardan adam yer aldığı için arka kısımlar biraz bulanık duruyor. Yerlerde kar var ve karlar, kardan adamın bulunduğu yerin tamamını kaplamış şekilde. Kardan adam ters dönmüş başı yere gelecek şekilde üç toptan oluşmakta. Kolları ise ağaç dalından yapılmış ve ters duran kardan adamın ağaç dalından yapılmış kollarıyla yerden destek alarak, amuda kalkmış bir insana benzetilmiş. Kardan adamın iki gözü zeytinden, ağzında yine yedi tane zeytin ve burnu ise küçük bir havuçtan yapılmış. İkinci topta ise yine zeytinden yapılmış 5 adet düğme bulunmakta. Birinci ve ikinci top birbirine siyah bir atkı ile bağlanmış. En üstteki topta ise kardan adamın ayakları var. Ayaklarında turuncu renkte konumlandırılmış iki adet nesne var. Bu nesnelerden sağdaki olan soldakine göre biraz daha uzun.
Betimleyen: Sacide Nilüfer Çamur
Görselde, 5-6 yaşlarında Endonezyalı esmer bir kız çocuğunun omzundan yukarısını gösteren bir fotoğrafı var. Başında önü şapka şeklinde olan ve şapka kısmında tavşanlı toka olan mor bir başörtüsü var. Başörtüsü boyun kısmından bağlanmış ve bu kısımdan aşağısı omuzlarını kapatıyor. Alnının çoğu başörtünün şapka kısmıyla kapanmış olsa da kaşına doğru düşen saç telleri çok az gözüküyor. Kız çocuğunun incecik kaşları ve küçük bir burnu var, dudaklarının kenarları kıvrılmış bir şekilde kafasını çevirmeden iri gözleriyle soluna doğru bakıyor.
Betimleyen: Sacide Nilüfer Çamur
Görselde pazar yerini andıran buğulanmış bir arka planın önünde 40 yaşlarında olan Endonezyalı bir kadının omzundan yukarısını gösteren bir fotoğrafı bulunuyor. Kafasında bütün vücudunu gölgeleyebilecek genişlikte hasır bej bir şapka ve omuzlarını örtecek uzunlukta siyah bir başörtüsü var. Hafif gülümseyen bir ifadeye sahip kadının esmer bir teni, sol gözünün altında büyük bir beni, ince kaşları ve yüzünde hafif kırışıklıklar var.
Betimleyen: Ahmet Alperen Gemici
Yatay dikdörtgen fotoğrafın arka planı beyaz karlarla kaplı ve hafif bulanık. Kadrajda dağlarda ulaşım için kullanılan telesiyejin salıncağa benzeyen iki kişilik oturakları mevcut. Arka planda yine karlarla kaplanmış bir sürü ağaç var. Bu ağaçlardan biri fotoğrafın sol kadrajında bulunuyor ve onun da üstü oldukça karlı, daha net görünüyor. Fotoğrafın üst kısmında gerili olan iki kalın halat var. Bu halatların üzerinde eşit mesafe aralıklarla üç telesiyej bulunuyor. Bir tanesi sağdaki halatta diğer ikisi sol halatta. Telesiyejler oturağın üzerindeki çerçeve şeklinde demirden kancaya benzeyen bir demir parçasıyla uzanarak halata bağlanıyor. Arka tarafta kalan telesiyejlerın içi boş. Açık gri demirden olan oturakların ön kısmında emniyet için kullanılan gri metal bariyerler bulunuyor. Ortadaki teleferikte ise kırmızı kayak tulumlarıyla oturan iki kişi var. Sağda oturan kişinin kıyafeti soldakine göre daha açık ve canlı bir renk. Sağda duran kişinin kafasında bir bere ve kara gözlüğü var. Solda duran kişinin ise kafasında kask ve yine gözünde kar gözlükleri var. İkisinin de ayaklarında kayak var.
Betimleyen: Zeynep Ayta
İzzet Keribar adlı ünlü fotoğraf sanatçısının 1953 yılında İstanbul adalarından biri olan Heybeliada’da çektiği bir fotoğraf.
Fotoğraf denizin üzerinden adaya bakan bir açıdan çekilmiş. Fotoğrafın en belirgin ögesi yan yana duran iki tane büyükçe tekne. Sol tarafta duran tekne biraz daha büyük, sağdaki biraz daha alçak ve küçük, ikisinin de yelken direklerini görebiliyoruz fakat yelkenleri takılı değil. Sol arka taraftan teknelerin kıç kısımlarına doğru vuran güneş, denizin üzerinde de yansımalar oluşturmuş. Fotoğraf siyah beyaz olsa da güneşli bir gün olduğu fotoğraftaki objelerin parlaklığından ve oluşan gölgelerinden belli. Sağdaki teknenin bize daha uzak olan baş tarafında oturan genç adamlar var. İki tanesi yan tarafta, bir tanesi tam karşımızda olacak şekilde daha ayrık oturmuş. Yan taraftakilerden birinin yüzü arkadakine dönük, yüzlerinde gülümseyen bir ifade var, fotoğraf çekildiği anda sohbet ettikleri anlaşılıyor. Hemen önlerinde yaşı daha büyükçe bir adam var, başındaki kaptan şapkasına benzeyen başlık ve yüzündeki daha ciddi ifade geminin kaptanı olduğunu düşündürüyor.
Gemilerin ardında, fotoğrafın arka planında ise adanın bir bol ağaçtan oluşan tepesi ve tepenin daha çok sol ve üst taraflarında ise tek tük açık renkli dış cephelere sahip birkaç ev bulunmakta.
Betimleyen: Ahmed Eriman
Renkli yatay dikdörtgen resmin en önünde yayaların kullandığı bir yol var. Yayaların kullandığı yolun taşları kare şeklinde sıralı dizilmiş. Yolun tam ortasında ise yere boyanmış siyah ve beyaz çizgilerden oluşan dikdörtgen şeklinde uyarıcı bir işaret var. Hemen arkasında ise bir duvar ve duvarın üstünde renkli boyalarla resmedilmiş, Özyeğin Üniversitesi’ni ve kulüplerini anlatan çizimler var.
Betimleyen: Zühre Altun
Renkli yatay dikdörtgen resmin en önünde bir yol bulunuyor. Yolun başlangıç kısmında sarı renkte bir engelli işareti bulunuyor. Engellilerin kullandığı yolun taşları kare şeklinde sıralı dizilmiş. Engelli yolu ve aynı zamanda normal yaya yolunda aralıklı sırayla dizilmiş sokak lambaları var. Hemen arkasında ise bir duvar ve duvarın üstünde renkli grafiti ile resmedilmiş, Ö1Z0Ü. yıl yazmaktadır.
Betimleyen: Kübilay Uluçay
Fotoğrafta, akşam üzeri bir saatte Özyeğin üniversitesinin bahçesi yer alıyor. Önümüzde yemyeşil, sık çimlerle kaplı bir alan bulunuyor ve çimlerin üzerindeki sarımsı renkteki yapraklar bize mevsimin sonbahar olduğunu söylüyor ayrıca sağ ve solda yarısını görebildiğimiz ağaçlar yer almakta ve onların arkasında ise sıra halinde dizilmiş irili ufaklı ağaçlar bulunmakta.
Özyeğin Kütüphane
Betimleyen: Yiğit İlgüyer
Dikey dikdörtgen şeklindeki fotoğraf puslu bir görüntüyle bir odanın içinden pencerenin ardındaki manzarayı bize aktarıyor.
Fotoğrafın alt kısmında ve odanın içinde kalan alanda koyu yeşil zemin üstünde dikdörtgen biçiminde beyaz ve uzun bir masa dışarıdan gelen beyaz ışığı yansıtıyor. Masanın sağ kısmının tam olarak fotoğraf karesi içinde yer almamasıyla birlikte; masanın etrafında üçü ardında üçü ise berisinde toplam altı adet yüzleri masaya dönük, bazıları masanın altına doğru itilmiş siyah, tekerlekli ofis sandalyeleri var.
Betimleyen: Kaan Aydın
Renkli, yatay dikdörtgen fotoğrafta bir koridor yer alıyor. Koridorun ortasında büyük harflerle yazılmış ve farklı renklerde ışıklarla belirginleştirilmiş tabelada joy kelimesi yazıyor. Joy kelimesi kırmızı j, koyu mavi o, açık yeşil y harflerinden oluşuyor. Joy kelimesi koridorun tabanındaki parkeden ters bir şekilde yansıyor.
Betimleyen: Ahmed Eriman
Renkli yatay dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta bulutlu bir havada çekilmiş Özyeğin Üniversitesi yurtları ve çim sahası var. Çim alanın sağ kısmında kumdan bir voleybol sahası ve çimlerin üstünde ise insanların oturabileceği çardaklar mevcut. Çim alanın önünde ise çim alanı çevreleyen ağaçlar var. Geniş çim alanın sol tarafında yurt binalarına doğru uzanan ve sadece insanların geçebileceği bir yol var.
Betimleyen: Mehlika SÖZBİLİR (Boğaziçi Üniversitesi, PDR)
Fotoğrafçı Ara Güler’in Renkli İstanbul kapsamında çekmiş olduğu renkli fotoğrafta; tarihi birçok mezar taşlarının arasında yedi yaşlarında kısa saçlı erkek çocuğu bulunmakta. Arkada ise eski görünümlü koyu binalar, yapraklarını dökmüş ağaçlar ve ipe serilmiş çamaşırlar yer alıyor. Çocuk boyundan uzun, işlemeli sütun şeklindeki bir mezar taşının arkasında duruyor. Çocuğun bedeninin sağ tarafı mezar taşının arkasında kaldığı için kadrajda bulunmuyor.
Betimleyen :Sibel KÖKEŞ
Fotoğrafçı Ara Güler’in Keşif Fotoğrafları kapsamında çekmiş olduğu renkli fotoğrafta; bugün UNESCO Dünya Mirası Listesi`nde yer alan Aphrodisias Antik Kentinden bir manzara yer alıyor. Fotoğraf güneşli bir günde çekilmiş, gökyüzü oldukça açık. Etrafta çalılığı andıran küçük ağaçlar, kurumuş otlar ve antik kentten günümüze ulaşabilmiş yedi tane sütun ve kaideleri yer alıyor.
Betimleyen: Sibel KÖKEŞ
Fotoğrafçı Ara Güler’in Ünlü Fotoğrafları kapsamında çekmiş olduğu yatay dikdörtgen formdaki siyah beyaz fotoğrafta; eski cumhurbaşkanlarımızdan Süleyman Demirel’in gençlik hali yer alıyor. Fotoğrafta Demirel bir otomobilin arka koltuğunun sağ tarafında oturuyor. Fotoğraf, otomobilin açık olan arka sol kapısından çekilmiş. Cumhurbaşkanı sağ kolunu açık pencereden dışarıya doğru dayamış, sol elinde ise her zaman elinden bırakmadığı o meşhur fötr şapkasını tutuyor. Yüzünde dişlerini açıkta bırakan bir gülümseme var. Üzerine düğmeleri iliklenmiş olan bir pardösü giymiş. Otomobilin açık penceresinin önünde, üzerine kürk yakalı manto giymiş, gözlerine beyaz çerçeveli gözlük takmış elinde küçük bir not kâğıdı ve kalem tutan bir kadın, yüzünde gülümsemeyle hafifçe öne eğilmiş vaziyette duruyor. Kadının arkasında açık renk palto giymiş küçük bir erkek çocuğu ve üzerinde takım elbise, kravat olan vücudunun omuzlarından üstü fotoğrafa sığmamış bir erkek yer almakta.
Betimleyen: Mehlika SÖZBİLİR (Boğaziçi Üniversitesi, PDR)
Fotoğrafçı Ara Güler’in İstanbul’da çekmiş olduğu siyah beyaz fotoğrafta; sağ tarafta çay ocağı var. Ocağın önünde çay dolduran bir adam ve hemen yanında sokak tarafında, elinde çay tepsisiyle ayakta arkası dönük bir adam var. Çay ocağının solunda ise duvarı arkalarına alarak taburelere oturmuş kırklı yaşlarında üç adam var. Bu üç adamdan kenarlardakiler yan profilden çıkmış. Sol köşedeki adam, sol elini ağzına ve sağ elini de dizine koymuş vaziyette ortadakini dinliyor. Sağ köşedeki adamın kolları, açık duran bacaklarının üstünde. İki eliyle bir tespih tutuyor, yüzü sağına, ortadaki adama dönük durumda. Ortadaki adam ise kafasıyla birlikte bakışlarını da hafif sağ yukarı yöneltmiş ve kafasında fötr şapkası var. Ayrıca, ortadaki adam iki elinin parmaklarını birbirine geçirmiş ve bacak bacak üstüne atmış.
Betimleyen: Cannur ÇAKMAK/ Özyeğin Üniversitesi- Duyarlı ÖZÜ grubundan
Özyeğin Üniversitesinde bulunan ‘Aynalı Ev’ futbol sahasının yanında, piknik alanında bulunuyor. Yapı bir dikdörtgenden oluşuyor ve dikdörtgenin üstünde beşik çatı mevcut. Evin dışı komple ayna ile kaplı. Aynadan dolayı binanın dış cephesine yeşil çim, dağlar ve mavi gökyüzü yansıyor, bundan dolayı ev şeffaf gibi duruyor. Bu şekilde ev etrafına uyum sağlıyor.
Betimleyen: Mehlika SÖZBİLİR (Boğaziçi Üniversitesi, PDR)
Fotoğrafçı Ara Güler’in Dünya fotoğrafları kapsamında çekmiş olduğu renkli fotoğrafta; kadrajın ortasında göğüs hizasından üstü gözüken, altmışlı yaşlarında siyahi ve Asyalı bir adam bulunmakta. Adam az ışık alan üstü kapalı fakat ara ara yanlarından ışık alan ahşap kaplı bir koridorda duruyor. Adamın kafasına taktığı bambudan yapılmış şapka ve şapkaya tutturulmuş iki adet tüy var. Adamın sağ kulağı ve sağ omzunun birçok tarafı ışığın yetersizliğinden dolayı karanlıkta. Adamın köprücük kemiği ve göğüs kafesi oldukça belirgin. Sağ, sol omzunda birer adet siyah renkli, çiçek desenli dövmesi ve köprücük kemiğinin tam ortasında da bir dövme bulunmakta. Adam kafası hafif sola eğik şekilde karşıya bakarken; dişlerini göstermeden hafifçe tebessüm etmekte.
Betimleyen: Mehlika SÖZBİLİR (Boğaziçi Üniversitesi, PDR)
Fotoğrafçı Ara Güler’in Dünya fotoğrafları kapsamında çekmiş olduğu renkli fotoğrafta; masmavi bulutsuz bir gökyüzü, kumluk alanda birçok tahta sandalın yer aldığı ve önde objektife bakan on beş yaşlarında siyahi oğlan yer almakta. Fotoğrafta çocuk sol tarafta yer almakta ve güneş de yine buradan geldiği için çocuğun gölgesi oluşmuş. Kadrajda çocuğun dizlerinden üstü yer alıyor. Ayakta durmakta. Çocuk uzun, kahverengi ve uzun kollu bir kumaş kıyafet giyinmiş. Kafasına doladığı kırmızı-beyaz renkli ve desenli kumaş var. Çocuk iki eliyle tutup kafasını boşluktan gösterdiği; büyük bir hayvana ait ortası boş, ağız ve diş kısmı bulunan kemik tutmakta. Çocuk objektife bakarak ağzını genişçe açmış ve beyaz renkli dişlerini göstererek gülüyor.
Betimleyen: Mehlika SÖZBİLİR (Boğaziçi Üniversitesi, PDR)
Fotoğrafçı Ara Güler’in Dünya fotoğrafları kapsamında çekmiş olduğu renkli fotoğrafta; Afrika kıtasındaki bir kabileden insanlar açık havada olup ağaçlar arasında yeşillikli bir alandadırlar. Kadrajın ortasında siyahi yirmili yaşlarında ayakta fakat üst bedeni hafif eğilmiş ve toprak yolda hareketli konumda bir adam var. Adamın üstü çıplak ve belden aşağısını dizine kadar kapatan beline sardığı kumaş önlük giymiş. Bu önlükte ise yukardan aşağı sırasıyla mavi, beyaz, turuncu renkli yatay kalın şerit desenleri var. Adamın kafasını saran başlık ve başlığa tutturulmuş üç adet tüy bulunmakta. Ayrıca, adamın sağ ve sol kolunun pazılarına iple bağladığı hayvan kürkleri var. Aynı zamanda, aynı türden kürkü sol elinde de tutmakta. Adamın bacaklarının arasında tuttuğu ve sağ eliyle de vurduğu bir ağaç kütüğü bulunmakta. Adamın donuk bir yüz ifadesi var ve yolun ilerisine bakmakta. Kadrajın net olmayan kısımlarında ise kabileden olan diğer iki adam yere eğilmiş durumda ağaç dallarıyla uğraşıyorlar. Adamın arkasında duran üç tane kadın var. Kadınların birisinin kucağında, diğerinin ise önünde duran çocuk bulunmakta.
Betimleyen: Cannur ÇAKMAK
Özyeğin Üniversitesi`nin quat alanında öğrenci merkezi ve mühendislik fakülte binasının arasında bulunan Atatürk anıtı yaklaşık iki metre yüksekliğinde. Anıt bir dikdörtgenden oluşuyor ve gri renginde kare şeklinde olan taşlardan örülmüş. Siyah metal çubuklardan Atatürk’ün siluetinin arka planı oluşturulmuş. Böylece Atatürk’ün silueti taşların gri rengiyle ortaya çıkıyor. Anıtın alt kısmında bir dikdörtgen platform ve ön yüzünde “Gençler cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikri hürriyetin en kıymetli timsali olacaksınız. Yükselen yeni nesil’ istikbali sizsiniz.” M. Kemal Atatürk’ün yazısı mevcut.
Fotoğrafçı: Ensar Altınok
Betimleyen: Şeniz BATĞI (Çukurova Üniversitesi Öğrencisi)
Dikdörtgen yatay siyah beyaz fotoğrafta kadın bir çobanın arkasından yokuş aşağı inen koyun sürüsü ve onların tersi yönüne doğru koşan iki çocuk yer alıyor.Dağlık bir yerde çekilen fotoğrafta sürü fotoğrafın sağ üst köşesinden başlayarak sol alt köşeye doğru yokuş aşağı ilerliyor.
Fotoğrafçı: Henri Cartier Bresson
Betimleyen adı: Serra ULUSOY
Siyah beyaz ve dikdörtgen olan bu fotoğrafta merdiven ve basamakları ve bisiklet süren bir erkek yer alıyor.
Merdiven fotoğrafın en alt kısmından başlıyor ve dairesel biçimde sola doğru kıvrım oluşturarak devam ediyor. Merdivenin sol tarafının yarısından başlayan demir uzun silindirik boru şeklinde uzanan trabzanlık yani tutunma yerleri var.
Fotoğrafçı: Mahmoud Edeeb
Betimleyen: İpek KÖKEŞ
Yatay dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta, kuru bir dalın üstündeki kertenkele düşmekte olan başka bir kertenkeleyi tutuyor.
Yeşil ve bulanık bir arkaplanı olan fotoğraf karesinin sol alt köşesinden yukarı, fotoğrafın ortasına doğru uzanan kuru, yapraksız dalın ucunda, dalın kahverengine benzer renkte bir kertenkele arka ayaklarıyla dala tutunup yere doğru sarkarak sağ ön ayağını düşmekte olan kertenkeleye uzatıyor.
Fotoğrafçı: Feyzullah Tunç
Betimleyen adı: Serra ULUSOY
Yatay dikdörtgen, renkli ve yukarıdan çekilen fotoğrafta simitçi, yanında elinde çay tutan bir erkek ve karşısında elinde bir simit tutan bir başka erkek yer alıyor.
Fotoğrafçı: Avishek Das
Betimleyen adı: Serra ULUSOY
Renkli ve enine dikdörtgen şeklinde olan fotoğrafta uzun tahtalara renk renk ipliklerin asılmış ve bir erkek resmin ortasındaki yeşil iplikleri tutuyor.
Fotoğrafın dikey ortasının biraz sağında, fotoğraf boyunca uzanan beyaz bir boru var.
Betimleyen: Tuba KAYA
Dikey dikdörtgen fotoğrafta kahverengi sincap karların üzerinde duruyor. Burnunu kardan yeni kaldırmışçasına burnunun üzerindeki karlar yere dökülüyor. Elleri paralel şekilde vücudundaki karları temizliyor gibi duruyor.
Gövdesinin tamamına yakını, başının ise sağ profili görünüyor. Yüzüne gelen kar tanelerinden sağ gözünü kısmış.
Betimleyen: Tuba KAYA
Dikey dikdörtgen fotoğrafta, yerlerin karla kaplı olduğu açık alanda iki panda görünüyor. Gri duvar kenarında duran pandaların biri diğerinin, önlerindeki ağaç gövdesine tırmanmasına yardım ediyor. Pandalar sağ profilden görünüyor. Karların üzerinde dikilen panda elleriyle tırmanmaya çalışan pandanın arkasından ittiriyor. Tırmanan pandanın önündeki ağaç dallarında yer yer kar birikintileri var.
Fotoğrafçı: Jose Luis Rodriguez
Betimleyen: Tuba KAYA
Renkli ve yatay dikdörtgen fotoğrafta bir dalın üzerinde dokuz tane aynı tür kuş var. kuşlar avuç içine sığacak boyutta. Kuşların neredeyse görseli kapladığı doğa fotoğrafında arka plan flu ve yeşil tonlarında. Soldan uzanan kahverengi dala sıralanan kuşların baş kısımları kırmızı. Yüzleri açık mavi olan kuşların siyah, uzun ve sivri gagaları var.
Fotoğrafçı: Roeselien Raimond
Betimleyen: Tuba KAYA
Yatay dikdörtgen konumdaki renkli, doğa fotoğrafında yeşil bir bitki sapının iki yanından gözlerinin göründüğü böcek arkada duruyor. Böceğin yüzü objektife bakıyor. Fotoğrafın arka planı açık yeşil tonlarında. Bitki sapı da aynı tonlarda. Sapın kalınlığı ortalama iri bir işaret parmağı kalınlığında. Böceğin vücuduna göre oldukça iri gözleri var. Sağ gözü bitki sapının sağından, sol gözü ise solundan görünüyor.
Fotoğrafçı: Tustel Ico
Betimleyen: Tuba KAYA
Yatay dikdörtgen konumdaki renkli doğa fotoğrafında yeşil bir bitki üzerinde aynı tonlarda çekirge var. Arka planı bir tuvalde yeşilin tonlarını fırça izleri belli olmadan boyanmış gibi net bir renk skalasını içeriyor. Orta kısımları yer yer ışık demeti vurmuş gibi beyaz.
Fotoğrafçı: Hatice Nazlı Gemli
Betimleyen: Dural KAYA (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Renkli ,yatay dikdörtgen fotoğrafta yarısı turuncu boyalı binaya ait duvar ve duvarın hemen önünde ayakları görünmese de beyaz bir plastik sandalye var. Sandalyenin yaklaşık beş adım sağında sadece yeşil yaprakları görünen küçük bir bitki yer alıyor.Duvarın yukarı doğru olan yarısı beyaz renkte boyanmış.
Fotoğrafçı: Nurseli Özenir
Betimleyen: Eda Nur YASTI (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, siyah beyaz fotoğrafın üst ve alt kısmı farklı bir görünümde. Görsel, üst kısmı çoğunlukta bırakacak şekilde alt görüntüyle yatay olarak ayrılmış. Fotoğrafın üst yarısını beyaz ince tüylü bir halı kaplıyor. Alt kısmında ise halının üzerinde durduğu siyah renkte dalgalı ipleri olan hafif kirli bir zemin örtüsü seçiliyor.
Fotoğrafçı: Ensar Altınok
Betimleyen: İrem ÖZDEN (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Renkli, yatay dikdörtgen fotoğrafta saçları kaşları ve kirpikleri bembeyaz bir kız çocuğu bir duvarın önünde başını hafifçe sağına eğmiş doğrudan objektife bakarak gülümsüyor.
Fotoğrafçı: Zeynep Dönmez
Betimleyen: Zeynep Sena EREL (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli fotoğrafta, duvarın arkasındaki medreseli caminin beş kubbesi ve bir minaresi görünüyor.
Fotoğrafta gökyüzü açık mavi renkte ve bulutsuz. Kirli beyaz renkli, hat, zincir ve çizgi desenli, hafif köşeleri olan, kalın bir minare görünüyor.
Fotoğrafçı: Esin Ruken Usuk
Betimleyen: Zöhre ERGÜNÖZ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, siyah-beyaz fotoğrafın ortasında 50’li yaşlarında karşısına bakan, iki eliyle kavradığı orta ve uzun boyutlarda tahta parçaları taşıyan bir kadın var. Kadın, bahçe gibi bir yerde, 2 farklı duvarın kesişmesinin önünde duruyor. Kadının belden yukarısı kadraja alınmış. Vücudu hafifçe fotoğrafın soluna dönük olan kadın karşısına bakıyor.
Fotoğrafçı: Mert Esberk
Betimleyen: Alper OKÇUOĞLU(Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen şeklindeki renkli fotoğrafta yakın çekim parke taşları yer alıyor. Parkelerin etrafında parlak beyaz çizgiler varken, parkeler koyu mavimsi tonda. Fotoğrafta yer alan beyaz, parlak renk akşam saatlerinde, fotoğraf makinasının flashı kullanılarak çekim yapıldığı yönünde izlenim uyandırıyor.
Fotoğrafçı: Hatice Nazlı Gemli
Betimleyen: Derya GÖDEER (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Renkli dikdörtgen fotoğrafta bir yapının duvarının belirli bir kısmı pencere, sandalye ve tabure gözükecek biçimde kadrajlanmış.
Fotoğrafçı: Eren Çökdü
Betimleyen: Zeynep Sena EREL (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, siyah-beyaz fotoğrafta, kadrajdaki iki erkekten yaşlı olanının, bir ocakbaşı mutfağından objektife doğru yorgun bir şekilde baktığı, yetişkin erkeğin ise, et doğradığı görünüyor. Objektifin en yakın noktasında, kömür ve küllerin içinde bulunduğu mangal tablasının üst kısmının net olmayan bir görüntüsü var.
Fotoğrafçı: Mert Eşberk
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli fotoğrafta yıkık dökük bir ev önünde yürüyen 40-45 yaşlarında bir kadın bulunuyor.Kadın fotoğrafın sağından soluna doğru ilerleyecekmiş gibi duruyor. Kadın fotoğrafın sağında ve fotoğrafın solunda büyük bir boşluk mevcut. Kadının başında bordo parlak renkte boynunu, saçını, başını kapatacak şekilde bağlanmış bir eşarp var. Yüzünün yarısı görünüyor ve yan duruyor.
Fotoğrafçı: Mert Esberk
Betimleyen: Seher OKYAR (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Enine dikdörtgen biçimindeki renkli fotoğrafta gündüz vakti bir sokakta, 30’lu yaşlarında akordeon çalan bir kadın ve içinde 8-9 aylık bir bebeğin uyuduğu bebek arabası yer alıyor.
Fotoğrafçı: Esin Ruken Usuk
Betimleyen: Melike ŞAHİN (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Siyah beyaz, yatay dikdörtgen şeklindeki fotoğraf karesinde 60’lı yaşlarında bir kadın sağ elini çenesine koymuş kıstığı gözleriyle sağa doğru bakarken sağ profilinden görülüyor. Baş parmağının çevresinde 3 tane benek var ve sadece boynundan yukarısı kadraja alınmış. Siyah, uçlarında boncuklarla işlenmiş iğne oyaları olan bir başörtüsü takıyor.
Fotoğrafçı: Devran Şimşek
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen şeklindeki siyah beyaz fotoğrafta bir tekstil atölyesinde çalışan otuzlarında bir kadın ile 10-12 yaşlarında bir kız çocuğu yer alıyor. Fotoğrafın solunda bulunan kadın bir kot pantolon düğmesi dikiyor. Kadının başında koyu renk bir başörtüsü ve üzerinde kollarının bilek kısmı parlak, pullu fermuarlı bir hırka var. Kadın gülümseyerek kot pantolona bakıyor ve yüzünün yarısı yandan görünüyor.
Fotoğrafçı: Hatice Akan
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi)
Renkli yatay dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta bir kamyonetin önünde bulunan 65-70 yaşlarında bir kadın bulunuyor.
Kadın fotoğrafın ortasında ve objektife bakıyor. Alnının bir kısmını bir eşarp kapatıyor. Alnı geniş ve yatay çizgiler mevcut. Kaşları yukarı kalkık, çatık ve siyah.
Fotoğrafçı: Esin Ruken Usuk
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli fotoğrafta yol üzerinde bir kaldırımın kenarında bir ağaç gövdesine zincirle bağlanmış bir bisiklet var. Fotoğraf gündüz çekilmiş. Siyah renkli, iki büyük tekerleği olan bu bisiklet, bir kökten çıkan bir karış eninde iki gövdesi olan ağaca yaslı, fotoğrafın soluna dönük duruyor.
Fotoğrafçı: Öznur Sağıcı
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ (Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, siyah-beyaz fotoğrafta 7- 8 yaşlarında, ellerinde beyaz bir güvercin tutan bir kız çocuğu objektife bakıyor. Fotoğraf çocuğun yanında bir güvercinin kuyruğunun göründüğü rafların olduğu çatı katı benzeri bir açık alanda çekilmiş. Çocuğun arkasında, çatının kenarına yaslanan iki kişiden 20’li yaşlarında bir erkek tamamen kadraja girmiş.
Fotoğrafçı: Hatice Nazlı Gemli
Betimleyen: Şeniz BATĞI (Çukuroava Üniversitesi öğrencisi)
Enine dikdörtgen renkli fotoğrafta bir sokakta üzerinde eşyaların olduğu tekerlekli tezgahını iten bir erkek yer alıyor. Fotoğrafın ortasındaki aydınlık alana denk gelen yerde üç tekerlekli tezgah üzerinde çeşitli madeni ve plastik eski eşyalar varken, gölge alanda ise tezgahı iten erkek, silüet olarak görülüyor. Satıcının sadece başının tepe kısmında biraz aydınlık alan var.
Fotoğrafçı: Birhat Temel
Betimleyen: Derya GÖDEER (Çukurova Üniversitesi Öğrencisi)
Siyah beyaz olan fotoğraf yatay dikdörtgen şeklinde. Fotoğrafın odağında göğsünden itibaren kadrajlanmış oturan 70’li yaşlarında bir erkek var. Arka plan flu.
Fotoğrafçı: Nurseli Özenir
Betimleyen: Melike ŞAHİN
Renkli enine dikdörtgen fotoğrafta , 50 ve 60’lı yaşların arasında iki tane erkek, açık alanda, güneşli bir günde yan yana oturuyor. Hafif sağlarına dönükler ve fotoğrafın soluna bakıyorlar. Arka plan bulanık.
Fotoğrafçı: Devran Şimşek
Betimleyen: Eda Nur YASTI (Çukurova Üniversitesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen siyah beyaz fotoğrafta yaşlı bir erkek hafif soluna dönerek kameraya bakar biçimde poz vermiş. Dudakları kapalı ve gülümsemeden durmuş. Görüntü erkeğin başının biraz üzerinden başlayıp omuzlarında bitmiş. Görüntüsü yetmiş yaşın üzerinde. Ne çok zayıf ne de çok kilolu. Esmer bir ten rengine sahip. Başında siyah kareli bir puşi var. Boynunu kapatmayarak omuzlarından arkasına salmış.
Fotoğrafçı: Zeynep Dönmez
Betimleyen: Seray KÖPRÜCÜ
Yatay dikdörtgen renkli fotoğrafta gündüz vakti bir evin parmaklı penceresinde oturup ayaklarını sarkıtan üç çocuk ve bir bebek yer alıyor. Pencerenin solunda 7-8 yaşlarında bir kız çocuğu ve kucağında birkaç aylık bir bebek var. Kız çocuğunun saçları arkadan toplu ve pencereden aşağı bir noktaya bakıyor. Saçları siyah, alnı dar, kirpikleri siyah kaşları düz, burnu küçük, ten rengi beyaz, dudakları ince, üzerinde mavi bir kazak ve beyaz bir eşofman altı var. Ayakları çıplak,pencereden sarkıyor.
Fotoğrafçı: Nurseli Özenir
Betimleyen: Zöhre ERGÜNÖZ ( Çukurova Üniversitesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen renkli fotoğraf karesinde, 60’lı yaşlarda sandalyede oturan bir erkeğin, kirli aynalı bir çerçevedeki yansıması yer alıyor.
Fotoğrafçı: Ömer Ayazlı
Betimleyen: Zeynep Sena EREL (Çukurova Üniversitesi Öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli ve evin açık kapısından çekilen fotoğrafta, plastik bir sandalyenin üstüne minder koyup oturan yaşlı erkek objektife bakıyor.
Orta boylarda, hafif göbekli olan erkek, 60’lı yaşların sonunda.
Fotoğrafçı: Ömer Ayazlı
Betimleyen: Seher OKYAR (Çukurova Üniversitesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli fotoğrafta sarı renkte harabe duvara yansıyan erkek silüeti yer alıyor. Duvarın asıl rengi mavi ve duvarın dış katmanı dökülünce ortaya sarı renkte bir duvar çıkmış.
Fotoğrafçı: Esin Ruken Usuk
Betimleyen: Alper OKÇUOĞLU (Çukurova Üniversitesi öğrencisi)
Yatay dikdörtgen, renkli fotoğrafta “Otel Umut” tabelasının altında, sarı renkteki otelin iki penceresinin açıldığı demir parmaklıklı balkonu yer alıyor.
Fotoğraf gündüz çekilmişçesine aydınlık. Balkonun altındaki boşluk ve pencerelerin demirsiz olması, aşağıda yer alan fotoğrafçının üst katta bir yeri fotoğraf kadrajına aldığını gösteriyor.
Fotoğrafçı: Sean Tucker
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz olan fotoğraf dikey dikdörtgen şeklinde.
Fotoğraf yerden yüksekte bir yerde çekilmiş. Fotoğrafın altında direkler görülüyor ve direklerin bitiminde dikdörtgen parsellerden oluşan bir yer tabanı var.
Fotoğrafın dikey doğrultusundan olacak şekilde tam ortasından tırtıklı ucu olan bir gölgelik geçiyor. Bu gölge alan fotoğrafın sol yarısını kaplıyor. Fotoğrafın sağ yarısında ise parsellerden oluşan zemin ve bir insan var. Bu kişi tepeden görülmekte. Gölgesi yaklaşık kırk beş açı yapacak şekilde gözükmekte. Bir sırt çantası var.
Fotoğrafçı: Vivian Maier
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah-beyaz boyuna dikdörtgen fotoğrafta uzun binaların önünde bir kadın gazete okuyor.
Fotoğrafın yarısını bir gazete sayfası kaplıyor. Fotoğrafta bir kadının yüzünün yarısı görülüyor ve diğer yarısını elinde tuttuğu gazete kapatıyor. Kadının arkasında binalar belli belirsiz gözüküyor ve kadın duvar gibi bir yere yaslanıyor.
Fotoğrafçı: Vivian Maier
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah-beyaz enine dikdörtgen fotoğrafta yere yansıyan şapkalı bir erkeğin gölgesi ve şeffaf poşet yer alıyor.
Fotoğraftın boyuna tam ortasının bir santim sağından kaldırımların parsellerini birbirinden ayıran bir çizgi sağa beş-on derece yatık şekilde fotoğrafı ikiye bölüyor. Ayrılan bölümün ve fotoğrafın sağında bir insan gölgesi var. Fötr şapka takmış. Bir elinin işaret ve orta parmağını yüzüne yaslamış.
Fotoğrafçı: Vivian Maier
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz dikey dikdörtgen fotoğrafta bebek arabasından sokaktaki kurabiye tezgahına uzanan bir çocuk yer alıyor. Fotoğrafın sağında ve solunda boydan boya beyaz çerçevesi var.
Fotoğrafın en altında, en yakındaki tezgahta kekler, pastalar ve çörekler duruyor. Fotoğrafın tam ortasından bir-iki santim solda kalan bir bebek, eski tarz bebek arabasında pastalara bakıyor ve oturuyor . Çocuğun yüzü bize dönük ve çocuğun durduğu kaldırımın arkasındaki yoldan bir kamyon geçiyor.
Fotoğrafçı: Vivian Maier
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Dikey dikdörtgen renkli fotoğrafta kırmızı üzerine beyaz puantiyeli elbise giymiş bir kadın sırtı dönük duruyor
Dirseklerinin biraz üstüne kadar görülüyor, üst gövdesi görülmüyor. Kollarını arkasında bilekleri üst üste gelecek şekilde birleştirmiş. Ellerinin tırnaklarında kırmız ojeler var. Yumruk yaptığı sağ eli ile avucu dışa doğru açık duran sol elinin işaret parmağını tutmuş.
Belinde iki tane paralel şeritli kemer var. Kemerde minik beyaz çiçekler sıra sıra dizilmiş. Elbisenin kol boyu kadının dirseklerinin biraz altında bitiyor. Elbisenin üstünde güneş ışığından kaynaklanan ellerinin oluşturduğu gölgeler görülüyor. Kadının arkasında birleştiği ellerinin beş santim aşağısına kadar elbise uzanıyor ve fotoğraf orda bitiyor.
Fonda belli belirsiz bir su birinkisi görülüyor, dış mekan olduğu görülmekte.
Fotoğrafçı: Vivian Maier
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz dikey dikdörtgen fotoğrafta yer hizasında, bir kadının eteğinden tutan bir kız çocuğu ayakta durmakta.
Fotoğrafta, sağ taraftaki kız çocuğunun kollarından yukarısı görülmeksizin duruyor ve çocuk kadının arkasında yer alıyor. Solda ise bir kadın bacağının yarısına kadar görülüyor. Kız çocuğu beyaz bir elbise giymiş. Kadının üzerinde siyah etek ve siyah topuklu ayakkabı var.
Fotoğrafçı: Peter Hrabinsky
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Renkli, yatay dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta her biri birbirine eşit mesafede bulanan sarı artıların olduğu gri duvar önünde turuncu direkli sokak lambası var ve lambanın direğinde bir kuş oturuyor.
Fotoğrafın her iki üst ve alt kısmında beş tane birbirini takip eden sarı artı işareti var duvarda. Artı işareti ise enine ve boyuna iki doğrunun kesişimiyle oluşan bir işaret. Alttaki duvarda bulunan artıların en soldan ilkinin sağından turuncu direk eğrisel biçimde geçiyor.
Fotoğrafçı: Inge Schuster
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Renkli ve dikey dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta dikey olarak siyah ve maviye ayrılmış duvarın önündeki kahverengi ve arkasında yaslanma yeri olmayan bir banka oturan bir kadın var.
Bankın sağ tarafında bir ayağı ve sol tarafında bir ayağı var. Kadın arkası dönük şekilde kahverengi bankın solunda oturuyor ve sağında bankın üzerine konmuş bir kitap var.
Kadının saçları kahverengi. Baştan aşağı siyah giymiş. Kollarını önünde kavuşturmuş, kolları gözükmüyor. Ayaklarını üst üste birleştirmiş duruyor.
Kadının oturduğu bankın durduğu zemin mavi renkte. Kadının baktığı duvarda aynı mavi ve siyah renkle dikey olarak ikiye ayrılmış. Siyah bölüm kadının oturduğu yerin hemen sağında başlıyor.
Kadın fotoğrafın yarısından fazlasına hakim olan siyah arka plana doğru bakıyor.
Fotoğrafçı: Ali Acar
Betimleyen: Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz enine dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta bir otomobil camından dışarı bakmakta olan bir erkek var. Otomobilin camı yarı açık ve 50’li yaşlarındaki erkek dört parmağı ile camı kavramış. Otomobilin camına ağaç gölgesi yansıyor.
Erkeğin yüzünde tıbbi maske var ve maske burnunun yarısını ve ağzını kapatıyor. Siyah kalın kaşları çatık ve gözleri kısık. Objektife öfkeli bir şekilde bakıyor. Alnında paralel çizgiler görülüyor. Gözlerinin kenarlarında da çizgiler var. Erkeğin alnında, saçlarının başlangıç yerinden kaşlarına kadar eğik bir derin çizgi seçiliyor. Gözleri çukurlu.
Maskeli erkek, çizgili bir ceket giymiş. Yaka kısmı görülüyor. Camı tuttuğu kolunda saat var. Ancak çok ayrıntılı görülmüyor.
Fotoğrafçı: Franco Maffei
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz olan fotoğraf yatay dikdörtgen şeklinde. Fotoğrafın ortasında, yaslanmaya bölgesi olamayan bir bank var ve üstünde bir köpek ve bir erkek oturuyor.
Erkek sağ tarafta köpek ise erkeğin solunda oturuyor. İkisinin de arkası dönük. Erkeğin bacak bacak üstüne attığı görülüyor ve sağ yanında küçük bir çanta duruyor. Erkek, orta yaşlı görünüyor. Siyah ceket ve pantolon giymiş. Köpek beyaz, tasması var ve orta büyüklükte.
Bankın önünde yoldan bir şerit geçiyor ve bankın arkasında yuvarlak bir rögar kapağı var. Kapağın arkasından da dikdörtgen parsellerle bir kaldırım var. Kapağın önündeki, arkasındaki şeritler ve bank birbirine paralel.
Bankın yaslanma bölgesi yok. Sağın bir ayağı ve solunda bir ayağı var ve yüksekliği ne az ne çok.
Fotoğrafçı: Yao Wu
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz yatay dikdörtgen fotoğrafta bir çocuk, file ve top görülüyor. Çocuk topu yakalamak için zıplar vaziyette havada.
Fotoğrafta bir direk fotoğrafın sol üst köşesinin bir iki santim aşağısından fotoğraf çerçevesinin sağ ucunun ortasına kadar eğik biçimde yer alıyor. Direğin altında file var ve birçok kenarı yırtılmış. Kare kare ilmeklerden oluşuyor. İnce bir ipten oluşan filenin önünde bir çocuk arkası dönük bir şekilde havada zıplar vaziyette topa doğru sol kolunu kaldırmış. Sağ eli daha aşağıda duruyor. Top ise direğin üstünde havada durmakta. Gökyüzü gözüküyor ancak siyah beyaz fotoğraf olduğu için gökyüzünde başka bir şey seçilmiyor.
Fotoğrafçı: Paula Gomes
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz olan bu simetrik fotoğraf yatay dikdörtgen şeklinde.
Fotoğrafta ray ve katener teli gözüküyor ve köprülerde olan demir korkuluklar var. Rayın sağ ve sol genine genişliği perspektif olarak fotoğrafın altından üstüne doğru üçgensel şekilde daralıyor.
Fotoğrafın tam ortasında, uzakta bir insan var ve insan tam da daralan rayın oluşturduğu üçgensel şeklin tepesine denk geliyor.
Rayın sağ ve sol her iki tarafında demir korkuluklar var ve raya paralel doğrultuda duruyor. Korkulukların biraz önünde yine raya ve korkuluğa parelel doğrultuda bulunan kısa yol direkleri yer alıyor.
İnsanın olduğu noktada köprü oluşturan direk var. Sağ üst ve sol üst kısmında üçer çember yer alıyor. Bu köprü de ileriye doğru tekrar ediyor.
Fotoğrafçı: Ali Acar
Betimleyen: Serra ULUSOY (Boğaziçi Üniversitesi, ED200 dersi öğrencisi)
Siyah beyaz enine dikdörtgen şeklindeki fotoğrafta bir otomobil camından dışarı bakmakta olan bir erkek var. Otomobilin camı yarı açık ve 50’li yaşlarındaki erkek dört parmağı ile camı kavramış. Otomobilin camına ağaç gölgesi yansıyor.
Çekildiği Yer: Green Park-London
Fotoğrafçı: Shane Taylor
Betimleyen: SerraULUSOY / Boğaziçi Üniversitesi ED 200 dersi öğrencisi
Fotoğraf yatay dikdörtgen şeklinde ve renkli. Fotoğrafa arkası dönük ve yüzü görülmeyen elinde siyah kırık şemsiyeyi başının üzerinde tutan bir erkek var ve arkaplan flu.
Fotoğraftaki erkeğin yüzü görülmüyor ve arkası dönük. Saçları koyu kahve. Üzerinde kare kare desenleri bulunan gri bir ceket var. Siyah ve üzerinde damlalar olan kırılmış şemsiyenin yanlarından şemsiyenin telleri kumaşından ayrılmış.
Çekildiği Yer ve Yıl: Hamburg-2012
Fotoğrafçı: Siegfried Hansen
Betimleyen: Serra ULUSOY / Boğaziçi Üniversitesi ED 200 dersi öğrencisi
Yatay dikdörtgen ve renkli fotoğrafta tamamı görülmeyen, nehir, göl veya deniz olabilecek bir su kıyısındaki banklarda oturan insanlar var. Bankların tam ortasında gri renkte direk ve tepesinde lambası ve gri şapkası bulunan bir sokak lambasının üstünde iki kuş yan yana durmakta. İnsanlar, kuşlar fotoğrafta bir simetri oluşturuyor.
Dikdörtgen olan fotoğraf yatayda iki çizgi çizerek eşit üçe parçaya bölünürse, göl/nehir bitim çizgisi fotoğrafın alttan birinci ayrılan çizgiye denk geliyor. Göl, fotoğrafın yatayında üçte ikisini oluşturuyor. Gölün rengi koyu mavi olmakla birlikte güneş ışığından dolayı büyük bölümü beyaz ve gri gözükmekte.